Kommentarer

#1
Andreas Uddling
2018-08-22 09:14

Yesss, tre rätt! Sämst hittills, men som inbiten RENAULT-fantast kan man inte vara mer stolt!
Varför?
Volvo tog över importen av Renault kring 1982 och har aktivt suddat bort de allra flesta trevliga Renault-modeller under åren därefter för den Svenska marknaden.................bitter??? Jag???

#2
Lasse
2018-08-22 11:03

Ja, och nu har man även - dock kanske på ett lite krystat sätt - försökt "sudda bort" Renault ur förkortningen VROM och istället ersatt det med "Rendezvouz".

#3
Pieter Cornelisse
2018-08-22 11:06

Tja. Vad göra?

#4
Hasse B
2018-08-22 11:44

4 rätt av 10, men så är jag rätt insnöad på Ford och blev i ungdomen rätt trött på den stöddiga attityden hos Volvo-grabbarna/gubbarna som på den tiden mest liknade fotbollslagens "firmor"... Jag minns rätt många skrotfärdiga 240 av de notoriskt felande tidiga årgångarna som lappades och skruvades på in absurdum av tjuriga unga ägare som envist hävdade att bättre bilar fanns inte. Fast-forward >> Ser man en gammal Volvo i norr är det i regel en Amazon, oftast de kvalitetsförbättrade årgångarna 1964-70, medan de flesta 140/164 respektive 240/260 pressats för länge sedan. Hur många 18-åringar idag drömmer om en Hisinge-traktor att smyga till korvmojen med?

Skulle tro det var samma självgoda inställning hos ledningen som fick företaget på fall. Detta med att bjuda in Renault i hallarna bara för att kunna låsa ute alla modeller som kunde tänkas konkurrera med de egna var väl knappast det smartaste (tvivlar på att samma kunder valde mellan bakhjulsdrivna Volvo och framhjulsdrivna Renault) och oviljan att få till ett välfungerande samarbete med Renault ledde ju bara till palatskuppen på 90-talet och att man blev slukade av först Ford (...okay, inget bra äktenskap för någondera...) och senare Geely. Att högmod går före fall är ju en evig visdom.

#5
Robert Jonsson
2018-08-24 18:58

7 av 10 får duga!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.