


















































Köerna var långa men insläppet gick ändå fort.
Morgan är ju en given roll på en sportbilsträff. Här fanns Morgans av flera årgångar men det är ju inte så lätt att se skillnad ändå
Morgan Aero 8 - 2008
Porsche var väl representerade, och mest av allt - 911:or
USA-sport, Chevrolet Corvette 1964
Plymouth Cuda av 71 års modell är en sällsynt modell, bara 374 cabrioleter byggdes detta år
Brittiskt med såklart, som denna Triumph TR6
En hel del Marcos fanns på plats också.
Ovanlig och udda - Marcos Mantis, en av 32 som byggdes
Så här ser ett Marcoschassi ut - japp, dom gjordes i trä.
Träslöjd i den högre skolan. Fullskalereplika av Ferrari 500F2 helt i trä, imponerade arbete!
Till och med en väldetaljerad motor följde med
Datsun 280XZ - japansport
Svensksport - tre JC Indigos fanns på plats i Brottet.
Fransksport - Alpine A310
Och A110
De sista åren såldes Fiat 124 Spider som Pininfarina, där dom även byggdes. Volumex var allra sista serien 1985 och det står för att den har kompressor
Fiat X1/9
Fiat X1/9 i full racingmundering
Mycket intresse tilldrog sig även den här Porsche type 64 replikan. Extrem och välbygdd.
Genuin Zirkebach DP-Porsche
Mera Marcos - Mantaray från 1999
Karmann Ghia med 911-motor, välbyggt och hög finish
Tuffa Honda CRX, sakta börja intresset vana för dessa Japanbilar.
Mazda RX-7
Ingen sportbilsträff utan Ferrari såklart.
Några Lamborghinis visades upp, äldst var denna Diablo
Koenigsegg kom och visade upp två bilar, och det var folksamling runt dom nästan hela dan. Här är Jesko.
Koenigsegg Regera
TVR 350T 2004
Fyrdörrarssport - Ford Sierra Cosworth 4x4
Mercedes-Benz svar på det hette 190E 2,3-16
För prat och underhållning stod Peter Sundfeldt och Bosse Bildoktorn
Sports car event är inte helt renrasigt fokuserat på sportbilar. En del andra pärlor blir också inbjudna. Volvomuseet var på plats med bland annat en 850T5 R kombi
Klassisk Televerksduett med komplett utrustning.
Kan det här vara världens finaste Saab 95?
Allt annat än sportig men pampig. Rolls-Royce Phantom men den är inte från England utan USA. Åren 1919-31 hade Rolls-Royce en fabrik i Springfield, Massachusetts för att serva USA-marknaden.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.