Upplyftande med Pirelli 1987
In i den digitala framtiden med Citroën BX
med lysande hi-tech illustrationer kunde man visa att man hade datorkraft i utvecklingen av sina produkter
Åskblixtar - impuls, styrka, nyhetens ögonblick
Eller så skulle bilar sväva på moln.
Grace Jones spottade ut Citroën CX GTi Turbo.
högt skurna baddräkter var helt natuligt
Pontiac Le Mans var en slags Opel Kadett, men ändå inte för den här varianten kom från Koreans Daewoo.
Citroën BX St Tropez, naturligtvis promotad med förfinat strandliv.
Citroën GSA Chic med chict mode
Nya Chevrolet Corvette 1984
Stilistiskt, minimalistiskt, typiskt fransk med Alpine A110.
gult filter gav ett varmst sen och evig solnedgång i reklambilderna. För att ge mer romantiskt blurr brukade man ibland smeta vaselin på linsen. Photoshop och Lightroom fanns inte.
Dacia i gult skimmer, Rumänien 1983
Digitalt typsnitt med Austin Metro, Schweppes edition 1988.
Matra Murena med laserblick
Äventyr, Raybans och livsstilsfordon 1989 Dodge Raider , som egentligen var en Mitsubishi Pajero.
Skymning och romantik med Dodge Shadow
Datsun 280ZX Black gold, i svart med guldaccentur
åttiotalet var då styling och tuningfirmorna slog igenom stort. här hottade MS Designs Fiat Tipo.
B+B hette den tyska firman som moddade din Polo till 'Carat' 1982
Daihatsu Charade på tyska 1983, japanska småbilar kom på bred front över hela världen.
En liten Zoe Zipper rullar fram på ett digitalt rutnät. Minibilen med 50cc Hondamotor var byggd av Mitsuoka. Zoe Motors i Kalifornien importerade även trehjuliga Reliants.
Vilken stor puss du fått, Mitsubishi Colt.
åttiotalet, yuppies, haute coutore, glam, ytterligheter. Citroën gjorde en innebil av antibilen 2CV, Charleston, med lite flärd och tvåtonslack passade man in i den fina världen också.
Och även den drygt 25 år gamla Mini, lanserades nu som den nya heta innebilen i en mängs specialvarianter, som Chelsea 1986
Advantage, med anspelning på tennis 1987.
Mazda ville attrahera helt normala kunder med galen reklam.
Festival, åttiotalet var en fest med leende människor, leggings och walkmans
Polska Fiat 126p kallades lite gulligt för Niki i Australien.
1981 gjorde Chrysler en nystart med Imperial, som förr satte man högsta mode i fokus. Exklusiv bil som man framförde helst ekiperad av Armani eller Saint Laurent.
Popduon Hall and Oates med Pontiac Fiero 1985.
smarta trendiga Lancia Y10.
jättehopp i klatchig spandexdress och en Fiat Uno Turbo.
innovativt och ekonomiskt skulle illustreras simpelt.
Du var discokungen nummer ett om du körde Nissan Bluebird SSS, i alla fall i Japan.
Smoking och aftondress, på väg till bjudning i Lancia Beta HPE
Tennis var innesporten och Lacoste gjorde de vita tröjorna med den där lila krokodilen alla som som inte spelade tennis alls bara måste ha. Toppa garderoben med en Peugeot 205 Lacoste, helt i vitt.
Vita kläder, vita bilar, vita navkpaslar, styling från Brinkmeyer 1984
Striping i rosa, blått och grönt var naturliga färgval, även på Talbot Samba
Ett nytt begrepp blev modeord, cw-värde blev viktigt, gärna illustrerat med diagram och siluetter hur lågt luftmotståndet var. Som på Matra Murena
dimma och rök skulle användas att skapa dramatik.
Volvos troligen mest minnesvärda reklam från tiden , det finns inga älgar i Japan blev ytterst kontroversiell.
Toyota Corollla sport reborn 1984
Oldsmobile Cutlass Calais 1987
Renault Alliance var en Renaulti SAmarbete med AMC, här i mexikansk annons 1984
Färgglatt kring trendinga Volkswagen Scirocco Tropic 1986
Specialmodeller med exotisk anknytning och starka färger skule även sälja små vardagsbilar, som Vauxhall Nova Antibes.
Mode sålde med såklart, som Renatl 5 Jeans edition 1989
Talbot Solara, ditt vardagsrum 1983