Två generationer Chevrolet 1931 och 1956
Och här en Ford model A från 1931
Daf 31, som även kallades Daffodil.
Lite mer svårplacerad är denna skapelse, det är en Hansa 1100 coupé, som tidigare hette Golitah Tiger. Goliath och Hansa ingick i Borgwardkoncernen som försvann hastigt 1961.
Och var har vi här då? Hand upp för alla som sett en Intermeccanica Indra. Ett amerikanskt-italienskt projekt av Frank Reisner som byggde dessa bilar i Turin, med lite hjälp av tysken Erich Bitter. 127 Indras blev det, vara 27 av den här 2+2 varianten. Bilen är egentligen en cabriolet som senare fått tak påsvetsat.
Renault Fuego ser man inte heller så ofta, exotisk bil i Norge det också.
Pontiac GTO 1971, muskelbilarna sjöng på sista versen. 9497 GTO coupéer levererades detta år, varav bara drygt 10% hade den stora 455 HO-motorn.
Ford i England kallade en period alla sina lastbilar och vans, stora som små för Thames, så även denna Angliavan från 1958
En annan ovanlig tysk kombi, eller Variant som Volkswagen kallde dom.
Ovanlig Usa-kombi, Buick Invicta 1962.
Och från Japan, Toyota Crown 1965.
Sjuttiotalsjapanare i grönt, Toyota Corona mk.II
Sjuttiotalsjapanare i gult, Datsun 260Z 2+2 den egendomliga förlängda Z-modellen med ett litet, verkligen jättelitet baksäte.
Italienare i gult, Fiat 850 Bertone spider är söt som en karamell.
Ofärgat men inte färglös för det . En De Lorean i rostfritt stål sticker ut vart den än kommer.
Träffens kanske mest spektakulära bil, här står en sällsynt Marmon V16, drygt 390 bilar hann Marmon gör med den åtta liter stora V16-motorn mellan åren 1930 och 1933.
En annan spektakulär bil, Nash 1949, som lite fult brukar kallas för ett uppånervänt badkar. Men badkaret var utformat i vindtunnel och en av sin tids mest avancerade konstruktioner
Citroën DS är också det en milstolpe i bilens tekniska utveckling.
Datsun 2000 Sports, udda roadster från öst med klassiska sportvagnsdrag.
Förlagan till 2000 Sports, Austin-Healey Sprite.
Sportigt i det större formatet. Ovanliga Mercury Marauder X-100 var en slags full-size sportig lyxmuskelglidarbil. Det visade sig att ganska få ville ha det conceptet och drygt 5000 av dessa gjordes 1969 och ytterligare bara runt 2000 för 1970.
En modern Karmann Ghia ville inte många ha heller. Den var tänkt att efterträda den ur-karmannen 1962 men originalmodellen fortsatte tillverkas i flera år efter ersättaren hade försvunnit.
Buick 1950, dollargrin i smarrig gräddbakelsefärg.
Tvådörrars Chevrolet från 1937, karossilen kalldes ofta för "coach"
En Ford som är lite annorlunda, det är en brittisk Ford V8 från 1939
Den ser ut som en trettiotalare men är faktiskt från 50-talet, Austin A125 Sheerline var en stor påkostad lyxlimousine långt över Austin ordinarie sortiment.
En av de äldsta bilarna på Magnor, en Fiat från 1926.
En av de absolut ovanligaste, en Rayton-Fissore Magnum.
Chevrolet Impala 1964 brukar sällan ses i ett skick som på denna. Svensksåld bil med under 3000 mil på mätaren!
En annan svensksåld amerikanare, Dodge Kingsway 1956, exportmodellen som bland annat knåpades ihop i Sverige bestod ungefär av fyra delar Plymouth en del Dodge.
Opels stora nya kaross för 1969 kallas KAD för modellerna Kapitän Admiral och Diplomat. Just Kapitänen ur denna serie blev kortlivad och lades ner redan 1970 efter 11017 exemplar.
Ford Taunus 20M årsmodell 1968
Och till sist en Volkswagen typ 2 dubbelhytt.