brunmetallic var den självklara färgen när du köpte din Datsun 160J 1979.
färgen passade givetvis lika bra på en BMW 525
Orange är nästan synonymt med sjuttiotalet, här på en Vauxhall Firenza
Porsche 914, odiskret orange
X1/9 blev långlivad, debuterade 1973 och gjordes ända fram till 1989
Hög och lågväxel, Land Rover FC och De Tomaso Pantera
Mazda 929 från 1975, garanterat ovanlig idag
Toyota Corona mk.II coupé
Småttigt på riktigt, Fiat 126
Ford Ganada 3,0 Ghia var Fords finaste.
Låga som fartgupp, Marcos.
Alfa Romeo Montreal, en av sjuttiotalets häftigaste. Tuff, snab och dyr.
Alfa Romeo GT1300 var lite snällare och enklare bil.
Opel GT, beskedlig sak isportbilsförpackning.
1971 var sista året för Dodge Challenger cabriolet, 2165 stycken gjordes. den här har 383" motor med automat, vilket decimerar antal byggda till blott 126 stycken.
Dodge Charger första ärsmodellen 1966
Här en Pontiac Le mans Sport 1970
I mångt ock mycket samma bil, men är av den ovanliga och kortlivade mellanmodellen som kallades T-37
Plymouth Valiant cabrioleter är inte vanliga heller. 1966 gjordes 6843 öppna Valiant Signet.
En annan ovanlig Chryslerbil, Dodge 440, 1963.
Lila blå, en blå Laban med husvagn, charmigt ekipage.
Nummerplåtarn apå den här Duetten skulle man vilja vet mer om
P1800, första årsmodellen var den enda som hette så, sedan blev det 1800S
Den förunderliga svansmotrochevan Corvair, första årsmodelen 1960
Mer Corvairer, bland annat dök det upp inte mindre än två Greenbrier vans. skåpversion på Corvair blev ingen större framgång, det blev efterföljaren Chevyvan istället.
Buick GS400 , 1968. Sällsynt svensksåld bil, 2454 styckan av dessa byggdes det.
Alfa Romeo Giuliettta Spider 1961.
Och så går vi vidare med femtiotalarna, Alfa Romeo 2000 från 1959.
Intressanta Jowett Javelin, en modern och avancerad bil av sin tid. Det räckte tyvärr inte i den hårda konkurrensen på femtiotalet.
Chevrolet 1956, fyrdörrars hardtop kallades sport sedan hos Chevrolet
MG TC från 1947, med kompressorladdning.
den här bilen fick nog en del att klia sig i huvudet, det är en Rockne, och mer om den senare.
En del klubbar var på plats, som AHK Uppland med A-Ford
prova på en klassiker. Besökare kunde få åka med och lära sig hur man kör en T-Ford.
intressanta bilar presenteras från scen, som en Polisduett
Lord Gnu visas upp, nu med nylackad kaross.
Sista punkten för söndagen, välgörenhetsauktion av den fådda Fiestan.
Första... andra... tredje!