Bild
Nästa artikelBMW the American way
Publicerad 23 oktober 2013
reklam
BMW körde tuffa kampanjer i USA, här är lite blandade karameller från 1964-2004.
Kommentarer
Stötfångarna på 70-talsbilarna var ju inte att leka med :)
Ser nästan ut som Volvo från motsvarande tid...
Volvo anpassa stötfångarna så de som såldes till övriga världen oxå klarade USA-kraven, jag anser att de så riktigt trevliga ut jämfört med de som hade stora stötfångare endast i USA, det verkar inte vara så noga med dem, ja usch så detta kunde förstöra annars så fina 70- och 80-talsbmw.
Tror att detta berodde på att försäkringsbolagen i USA tröttnat på alla småskador vid parkering och kökörning. De krävde då att bilen skulle klara en liten bump i max x antal miles/h utan skador. Man kan ju faktiskt tänja ut en p-ficka med lite bumpande och vips får bilen plats. Folk i storstäder parkerar i friläge så rullar det lättare utan skador....