Bild
Nästa artikel

BMW the American way

reklam

BMW körde tuffa kampanjer i USA, här är lite blandade karameller från 1964-2004.

Kommentarer

#1
Matte P
2013-10-23 14:06

Stötfångarna på 70-talsbilarna var ju inte att leka med :)
Ser nästan ut som Volvo från motsvarande tid...

#2
ddd
2013-10-24 17:36

Volvo anpassa stötfångarna så de som såldes till övriga världen oxå klarade USA-kraven, jag anser att de så riktigt trevliga ut jämfört med de som hade stora stötfångare endast i USA, det verkar inte vara så noga med dem, ja usch så detta kunde förstöra annars så fina 70- och 80-talsbmw.

#3
Retro
2013-10-24 19:43

Tror att detta berodde på att försäkringsbolagen i USA tröttnat på alla småskador vid parkering och kökörning. De krävde då att bilen skulle klara en liten bump i max x antal miles/h utan skador. Man kan ju faktiskt tänja ut en p-ficka med lite bumpande och vips får bilen plats. Folk i storstäder parkerar i friläge så rullar det lättare utan skador....

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.