Classic Chevy 1955-57 Instant classic En klassisk Cheva är en av de mest lättägda bilar som finns alla kategorier. Hittar du mot förmodan inte en bil du vill ha kan du bygga en helt ny – allt finns nämligen att köpa nytt. Till och med karossen! 28 oktober 2015 Gasa Bromsa 1 kommentar
BMW M3 E30 1987–1991 byggd för bana Svällande skärmar, stor frontspoiler och ännu större vinge bak. BMW M3 E30 var byggd för Grupp A-racing. Den första generationen M3 skiljer ut sig från efterföljarna. 14 oktober 2015 Gasa Bromsa Kommentera
Volkswagen 411/412 Sista skriket! Volkswagen 411/412 var Heinz Nordhoffs sista gåva till eftervärlden – en riktig finsmakarfolka! Frågan är inte om du vill ha den – frågan är om den vill ha dig. 7 oktober 2015 Gasa Bromsa 3 kommentarer
Ford Consul/Granada 1972–77 grandiosa planer 1970-talsköpare kunde botanisera bland motorer och utrustningsnivåer, kaross-utföranden och inredningsmaterial. Stora Europaforden var ett smörgåsbord av valmöjligheter. Idag ska du bara se till att få tag i ett så bra exemplar som möjligt! 30 september 2015 Gasa Bromsa 3 kommentarer
Excalibur 1964–1989 champagne-galopp! Extravagant, extrovert, extra allt – Excalibur är inget för den blyge. I år fyller Liberaces favoritmärke femtio, ändå är det inte många som vet mycket om Milwaukees stolthet. 16 september 2015 Gasa Bromsa Kommentera
Maserati Biturbo 1981–1990 to bi or not to bi Maserati Biturbo kostade som fem vanliga bilar i slutet av åttiotalet. Minst. Idag? Från trettio tusen. Knappast någon annanstans kostar så mycket så lite. 9 september 2015 Gasa Bromsa 1 kommentar
Lada 2121 Niva 1979– Fjällripan En Lada Niva i nyskick är ingen omöjlighet – dyr är den inte heller. Äntligen en Klassiker man inte behöver skruva med? Nja…! 2 september 2015 Gasa Bromsa 3 kommentarer
Renault 4 1961–1994 Lattjolabanlådan Kaross av formpressad luft och silkeslen motor. I sin brist på utanpåverk signalerade Renault 4L att det stora överflödet rymdes i huvudet på den som körde. Exakt rätt i tiden när den anlände – kanske än mer rätt idag? 26 augusti 2015 Gasa Bromsa 1 kommentar
Porsche 912 stolt sportfolka! Det är dags att världen vågar se Porsche 912 för vad modellen verkligen är – den ultimata folkvagnen! Inte en snikvariant av 911. Köp nu innan alla fattar samma sak! 19 augusti 2015 Gasa Bromsa Kommentera
DeLorean DMC-12 1981–1982 Drömtydning Hade DeLorean DMC-12 egentligen framtiden för sig? Var det bara omständigheterna som gjorde att John Z:s drömbil blev en mardröm? Du kan fortfarande köpa en och ta reda på det själv. 12 augusti 2015 Gasa Bromsa Kommentera
Volvo 240 1981–1993 De sista ljuva åren Tack vare kontinuerlig detaljutveckling in i det sista blev Volvo 240 blev bara bättre och bättre för varje år. Fortfarande kan du köpa originalexemplar av originalägaren – gör det! 5 augusti 2015 Gasa Bromsa 7 kommentarer
Volkswagen Passat 1974–1980 Mellankass Volkswagens sjuttiotalare var inga kvalitetsbyggen men designen, användbarheten, ekonomin, vägegenskaperna och den lätta känslan i steget kompenserar för mycket. Det är dags att titta närmare på 40-åringen Passat! 29 juli 2015 Gasa Bromsa 1 kommentar
Ferrari 308/328 italienska för nybörjare Gör det bara! Avverka släktskogen och omsätt snarast pengarna i en Ferrari 328. En Ferrari är det enda svaret som du någonsin behöver på frågan om meningen med att det inte finns någon mening med livet. 22 juli 2015 Gasa Bromsa 3 kommentarer
Jaguar XJ6-XJ12 1969–1986 sportlyxlimousine Att rita snygga sportbilar är betydligt enklare än att få linjerna att stämma på en stor fyrdörrars sedan. Men Jaguar lyckades utan tvekan med XJ6. Drygt 40 år senare är den förbluffande billig att köpa. Finns det en anledning till det? 15 juli 2015 Gasa Bromsa Kommentera
BMW 5-serie 1981–1988 Stark femma! Lekfull och stramt professionell på samma gång – BMW 5-serie E28 har många bottnar. Hittar du rätt exemplar är det inget att tveka om. Köp nu och inte senare – och den måste inte vara sexcylindrig! 8 juli 2015 Gasa Bromsa 3 kommentarer