Bild
Nästa artikel
Deltagarna i KK90 avslöjade!

Deltagarna i KK90 avslöjade!

PODCAST

I nya avsnittet av Studio Klassiker offentliggörs kombattanterna i Klassikerkampen 90! Har Joakim Bergqvist fått tag på världens enda exemplar utan spoiler? Hur lågt chassinummer har Calle Carlquist på sin sexcylindriga lyxsedan? Och har Fredrik Nyblads cabriolet verkligen ägts av den östtyska sångerskan Nina Hagen?

Klassiker 9/2020 – beställ den direkt hem!

Klassiker 9/2020 bjuder på allt från en 25-hästars DKW-buss till en V12-bestyckad Jaguar XJ-S. Dessutom Alfa Romeo Bertonecoupén, Volvo 265, Renault R10 och en stor samling som ska gå på auktion. Missa inte heller Klassikerkampen – tre redaktörer får 20 000 kronor var att köpa en klassiker för!

Tidningen finns i butik fram till den 21 november 2020 men kan också beställas i vår webbshop. Priset inkluderar frakt inom Sverige.

Medverkande är Joakim Bergqvist, Carl Legelius, Calle Carlquist och Fredrik Nyblad.

Du kan lyssna i spelaren direkt på hemsidan men även ladda ner podden gratis (högerklicka på de tre punkterna till höger om spelaren och välj "Ladda ned").

Med podden nedladdad kan du lyssna när du vill och var du vill.

Du kan även prenumerera på Klassikers podcast via Apple, Spotify, Podcaster eller valfri annan podapp – sök på Studio Klassiker!


Fredrik Nyblad har köpt en Volkswagen Golf Cabriolet – alltså av tredje generationen, som uppdaterades för att den skulle se ut som fjärde generationen.

Calle Carlquist har slagit till på en Volvo S80 av första årsmodellen med den raka 2,9-literssexan.

– Det var en fantastisk uppfinning på sin tid, både bilen och hela S80-projektet. Jag fick den för knappt halva budgeten.

Hur är det egentligen med begagnatutbudet av Golf cab i dag?

– Jag har följt flera annonser och det verkar vara lite trögt. Det kan nog mycket väl vara så att det gäller att passa på.

Joakim Bergqvist klarade sig precis på budgetgränsen med sin Audi TT. Ett underligt missljud blev bara högre ju längre han körde, men mugghållaren som var ett dyrt tillval när bilen var ny får beröm.

TT:n har däremot inte den spoiler som eftermonterades på många bilar efter avslöjandet att köregenskaperna i hög fart kan vara livsfarliga.

– Den är lite läskig när man kör fort, men mycket roligare än alla andra TT jag kört.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.