Bild
Nästa artikel

BILDSPECIAL: Mazdas logo 90 år

Grattis

Japanska Mazda firar 90 år. Under dessa år har märkets logotyp ändrat form ett antal gånger. Se alla varianter i bildspelet.

Taggar: Reportage, Hem

Kommentarer

#1
Pellex1
2011-02-07 16:00

Det enda som har bestått är att det fortfarande är en Japansk plastracer.

#2
saabhenke
2011-02-07 22:17

trist att du tycker så... men det är fortfarande ruggigt bra bilar...

#3
Pellex1
2011-02-08 18:29

Ja dom är säkert väldigt bra "saabhenke" bara så opersonliga som en bil kan bli i sin sämsta form.En åttiotals mazda kan ju få det att krypa i kroppen.Men visst höll dom, det kan jag hålla med om. :)

#4
Bo p Hansson
2011-02-08 22:44

Mazda rx7 och miata är inte det minsta trista.

#5
Pellex1
2011-02-10 18:39

Tyvärr är dom det Bo p Hansson.Samma plastic is fantastic bilar rakt igenom.

#6
Biltrafik
2011-02-10 21:55

Jag har inte heller varit särskilt förtjust i japanska bilar. Jag tyckte också att de var plastiga och opersonliga. Men efter att jag själv åkte till Japan så insåg jag att de speglar en japansk filosofi, precis som tyska eller italienska bilar. Japanska bilar är...lagom. De är precis lagom välbyggda för att hålla länge, men de är ändå tillräckligt enkla för att inte kosta skjortan att tillverka. De är helt enkelt adekvata, en känsla av "rätt del på rätt plats", vilket även genomsyrar japansk kultur i stort.

Sedan har vi haft några 323:or när jag växte upp, vilket kanske har gjort mig partisk.

http://biltrafik.blogspot.com

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.