Vi börjar med bubblor - dom kom i mänga olika färger och former på Elmia
Som en lagom custad kombivariant från Finland
Ett av de mer spektakulära byggena - Saab 96 som ett ufo taget ur en femtiotals sci-firulle med B-filmskaraktär. Häftigt och udda.
Bakom skapelsen står den topphemliga finska NASA-avdelningen, såpass hemlig att NASA inte ens vet om att den finns.
William Bäckander i Trollhättan har byggt en el-2CV.
Buick Riviera 1968 i klassisk lowriderstil från Norge
Lite klassiska svenska customs - Saab 99 Red baron, dock inte den första som hetat så.
Volvo 164 som blivit en 182 - V8 motor och två dörrar - från Danmark
Mats Thollanders radikala PV544 byggdes i slutet av åttiotalet och får koma ut och visa upp sig lite då och då.
Elegant och enkelt, välsänkt Audi i stylinghallen
En av de tokigaste och brutalaste idéerna på Elmia- 27-liter Rolls-Royce Meteor stridsvagnsmotor i Ford Crown Victoria.
'Fleischbau' på modernt vis
Det är inte lätt att se vad det här varit från början , men det är faktiskt en Opel Tigra
Från Tyskland kom 'Thunderbunny' - en Golf mk.II med drag av både moderna tricks och forna tiders grupp-B bilar.
En ovanlig bil på våra breddgrader- det är en Volkswagen Brasilia som fått en massa ny plåt på sig.
Äldre japanbilar är på frammarch även i stylingsvängen - Toyota Corolla 1981
Hot rods är en självklar del - här ett känt svensktt bygge från bröderna Willhelmson i Vallåkra. Volvo PV678 byggd raktigenom på enbart Volvodelar.
Ovanligt rodobjekt - Oldsmobile från 1933.
Traditionell Ford 1932 ' Hi boy' som de kallar det skärmlöst i Amerika.
PG Tälth visade upp sin senaste kreation, någonstans började det med en Chrysler från 1946 och till slut liknade den inget annat. Windwiper sopade rent på prisbordet.
Custom och performance, Chevrolet -55 i gammaldags gasserstil , som det såg ut på de tidiga dragstripparna i Kalifornien.
Ämnen i artikeln
Genom att anmäla dig godkänner du OK-förlagets personuppgiftspolicy.