Bild
Nästa artikel
BMW i Japan 1963

BMW i Japan 1963

Reklam

En kvalificerad gissning säger att BMW inte satsade helhjärtat på japanmarknaden. Till och med broschyren ser primitiv ut.

När återuppbyggnaden av japan tagit fart och landet hade kommit någorlunda på fötter, såg en hel del europeiska tillverkare sin chans till en ny blomstande exportmarknad. BMW på japanska 1963, troligen blev detta ett ganska obskyrt märke i den ytterst lilla exotiska nisch importbilar kom att vara på denna marknad vid denna tidpunkt. Än idag står utländska bilar för en ganska liten del av den totala bilförsäljningen.

Taggar: Reportage, Hem

Kommentarer

#1
Alexander Brämberg
2012-11-26 17:16

Kul med lite gammal Japansk reklam för importbilar!

i Japan tycker folk mycket om sina japanska bilar, dom har i särklass världens största utbud av modeller då det finns nästan hur många japanska modeller som helst, skulle gissa på att cirka 70% av alla japanska bilmodeller finns bara i japan. Samt att det är höga import tullar på utländska bilar så dom blir väldigt dyra i Jemförelse

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.