Bild
Nästa artikel
Bred blandning!

Bred blandning!

Klassiker 9/2020

Nya numret av Klassiker bjuder på allt från en 25-hästars DKW-buss till en V12-bestyckad Jaguar XJ-S. Dessutom Alfa Romeo Bertonecoupén, Volvo 265, Renault R10 och en stor samling som ska gå på auktion. Missa inte heller Klassikerkampen – tre redaktörer får 20 000 kronor var att köpa en klassiker för!

Klassiker 9/2020 – beställ den direkt hem!

Klassiker 9/2020 bjuder på allt från en 25-hästars DKW-buss till en V12-bestyckad Jaguar XJ-S. Dessutom Alfa Romeo Bertone-coupén, Volvo 265, Renault R10 och en stor samling som ska gå på auktion. Missa inte heller Klassikerkampen – tre redaktörer får 20 000 kronor var att köpa en klassiker för!

Tidningen finns i butik fram till den 21 november 2020 men kan också beställas i vår webbshop. Priset inkluderar frakt inom Sverige.
Det började med ett kopplingshus som gjorde det möjligt att sammanföra den femväxlade Getraglådan med sista versionen av Jaguars V12-motor. Sedan bara fortsatte det. Alla tiders XJ-S kombinerar den coola 70-talslooken med det bästa från 21 års produktionstid.
Det började med ett kopplingshus som gjorde det möjligt att sammanföra den femväxlade Getraglådan med sista versionen av Jaguars V12-motor. Sedan bara fortsatte det. Alla tiders XJ-S kombinerar den coola 70-talslooken med det bästa från 21 års produktionstid.
Alfa Romeo kunde kalla den lite vad som helst, hos entusiasterna är den mest känd som Bertone-Coupén. Stor guide!
Alfa Romeo kunde kalla den lite vad som helst, hos entusiasterna är den mest känd som Bertone-Coupén. Stor guide!
Helikopterpengar! Tre Klassikerredaktörer får 20 000 kronor var att bränna på en framtidsklassiker från 1990-talet. Vad har de valt? Klassikerkampen 2020 är igång!
Helikopterpengar! Tre Klassikerredaktörer får 20 000 kronor var att bränna på en framtidsklassiker från 1990-talet. Vad har de valt? Klassikerkampen 2020 är igång!
Var sista utvecklingssteget i Renaults svansmotorserie det mest fulländade? Vi kör en bedårande R10.
Var sista utvecklingssteget i Renaults svansmotorserie det mest fulländade? Vi kör en bedårande R10.
Mer kraft behövde inte betyda mer utrustning, det visar ­Mikael Fritzings frugala V6-kombi, importerad från USA. Volvo 265 DL 1976.
Mer kraft behövde inte betyda mer utrustning, det visar ­Mikael Fritzings frugala V6-kombi, importerad från USA. Volvo 265 DL 1976.

Dessutom i Klassiker 9/2020

Nu kör vi! Citroën GS
Vi drömmer oss in bakom den enekrade ratten på en av världens modernaste mellanklassare.

Ögonblicket Ford Country Sedan -58
Snön gnistrar i solen när en alldeles ny Ford stationsvagn glider upp framför Koppoms Herrgård.

Wolseley Hornet
Lyx i fickformat – BMC utmanade normen.

Svedinos i Ugglarp
Sveriges äldsta bilmuseum fortsätter att fascinera.

Stor bilauktion i Arvika
Ett femtiotal bilar där tiden stannat – nu ska de ut till nya ägare. Låga reservationspriser bäddar för fyndläge.

Träffpunkt 90 Light
Universums första Träffpunkt 90 lockade exakt så många som reglerna tillät. Stor succé i litet format!

Våra klassiker
Carl lastar allt på sin Mini 1000, Fredrik passerar en magisk gräns i Volvo 240 och Claes lättar på handbromsen i Saab 93.

Läsarnas klassiker
En Porsche 914 fyndad på Ebay, en Volvo 740 som passerat 170 000 mil och en Talbot som gör alla glada!

Fixa själv Startförsök Mercedes W115
Ingen vet riktigt varför den togs ur bruk och hur länge sedan det var. Julle får börja med grundforskning.

Fixa själv Irriterande stenskott
Smack! Plötsligt misspryds fronten av ett stenskott. Vi går igenom olika metoder som återställer ordningen.

Renoveringen DKW F89L 1953
Den gamla skolskjutsen från Skansholmen utanför Vilhelmina – nu är den äntligen på rull igen!

På stormarknaden 1978
Trots att dagen är grå är det färgglatt framför Obs! i Fittja. Tacka kundvagnarna för det!

Dessutom Fluff, Klassikervärlden, Klassikerbörsen och allt det andra som gör Klassiker till Klassiker!

Bred blandning!

Läs mer om:

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.