Bild
Nästa artikel

Matat juninummer!

Aktuellt nummer

En MC-bil i fanér eller en Audi Quattro som styr med alla fyra? I senaste Klassiker behöver du inte välja! Dessutom Saab 99 Turbo i rallyutförande, Volvo PV byggd enligt 1981 års ideal, en resa i Mercedes 280 SE 3,5 i Kalifornien, montering av Skoda 110 R och köpguide VW Passat. Och mycket, mycket mer!

Detta kan du räkna med i Klassiker 6/2013

Saab 99 Turbo Rally
Saabs sista år i rallysvängen var de snabbaste. Erik Uppsäll har byggt en klon på den klassiska 99 Turbo.

Guru: CVI Automotive
Nu kan du köpa klassiska Volvodelar över disk i södra Stockholm.

Techno Classica 2013
Mycket av allt och särskilt mycket av Mercedes. Baxna i Essen!

Listverket: Felparkering
Tio konstigaste platserna att fotografera en bil på – här är de!

Objekt: Plattbilar
Vi vet inte var de kommer ifrån och de är inte välgjorda. Ändå gripande.

Mercedes 280 SE 3,5 Cabriolet
Drömcabriolet på drömresa runt Los Angeles. Tina på långtur.

Karmann i Osnabrück
Karmann-Ghia känner du till och kanske vet du också att VW-cabrioleterna gjordes i Karmanns fabrik. Men att Triumph, Adler och Porsche byggdes i Osnabrück – visste du det!?

Saab Sport & Rally
Trimgrejerna som får det att vattnas i munnen – då som nu.

Quattro som svänger
När Honda kom med fyrhjulsstyrning ville inte Audi vara sämre.

William
Fanérfantomen Arvid Andersson byggde sin egen bil – med fenor!


Våra klassiker
Fiesta på rull, Saab 95 på utgång, Firebird och Citroën B11 på ingång.

Läsarnas klassiker
En Saab V4 från första ägaren? Ja tack!

Klassikerguiden Passat
Första generationens VW Passat går fortfarande billigt. Ska du slå till?

Fixa själv Skoda 110R
Med ny lackering på plats är det dags att montera ihop Skodan.

Renovering: Hundkoja Pickup
Robert mindes vaktis pickup från skolan – han skulle återställa den!

 

…och sedan blir det som vanligt lite överraskingar!

Matat juninummer!

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.