Volvo Amazon B18 Automat, 1968.På mätaren står det bara 1848 mil!
Volvo Amazon B18 Automat, 1968
Volvo Amazon B18 Automat, 1968
Mercedes-Benz 170H Saloon. En Mercedes med svansmotor! Långt gången renovering som borde vara i ”bara det roliga kvar”-stadiet men det bygger på att alla delar verkligen går att få tag på.
Mercedes-Benz 170H Saloon.
Ford Mustang HT 289, 1967. Mycket fint renoverad Mustang med matching numbers!
Ford Mustang HT 289, 1967.
Ford Mustang HT 289, 1967.
Cadillac ETC 32 V Northstar, 1996.Har ingått i Autoseums samling.
Peugeot 404, 1966. Fin Peugeot som ska bara ha gått 1 200 mil. Har uppnått reservationspris vid 42 000 kr.
Opel GT, 1969. Matt och lite härjad GT. Fyndchans för den som vill renovera?
Cadillac Coupe De Ville, 1974. Har ägts av Cadillacsamlaren Tage Jingnert.
Cadillac Coupe De Ville, 1974.
BMW 733 iA, 1982. Mycket fint lågmilat exemplar som bara gått 4 500 mil! Kanske är det här en fyndchans!
Cadillac Fleetwood Brougham, 1965. Har ägts av Cadillacsamlaren Tage Jingnert.
Cadillac 75 Fleetwood Limousine, 1953. Har ägts av Cadillacsamlaren Tage Jingnert.
Cadillac 75 Fleetwood Limousine, 1953.
Cadillac 75 Fleetwood Limousine, 1953.
Fiat Ritmo Cabriolet, 1984. Här behövs både syslöjd och metallslöjd innan det blir riktigt bra.
Ford Custom 300 V8, 1959.
Jaguar XJ-S Cabriolet V12, 1990.
Jaguar XJ-S Cabriolet V12, 1990.
Saab 900 Turbo 16 Cabriolet, 1987. Fin cabriolet med bara 7 000 mil på mätaren.
Saab 900 Turbo 16 Cabriolet, 1987.
VW 1303 Cabriolet, 1979. Sista årsmodellen!
VW 1303S Cabriolet, 1976.
Saab 96 De Luxe, 1964. Uppdaterad med 850 GT-motor.
Saab 96 De Luxe, 1964. Uppdaterad med 850 GT-motor.
Volvo Amazon 123 GT, 1967 som tidigare ställts ut av Volvo på mässor i Birmingham och Shanghai. På nätet har en diskussion om att chassinumret flyttats från en annan bil. Till Klassiker säger Bilweb Auctions Michael Luft att: "Vi har inte kunnat se om den är karossbytt eller inte. Men vi kommer inte låta någon göra färdigt en affär på den utan att vinnaren av auktionen får se det och ta ställning till det själv."
Volvo 1800S, 1967. Inte den finaste 1800:an, men det här exemplaret har taklucka från Golde!
Fiat 1500 Cabriolet, 1964.
Fiat 1500 Cabriolet, 1964.
Chrysler New Yorker Brougham 400, 1978.
Cadillac Cimarron, 1982. Lite härjad men kul! Har ägts av Cadillacsamlaren Tage Jingnert.
Volvo PVPJTGB 9031, 1963. Kanonbil – utan kanon!
Volvo PVPJTGB 9031, 1963.
Volvo 740 GL, 1987. Lågmilare med bara 5 800 mil på mätaren, men det finns saker att putsa på för den som vill!
Volvo 145, Automat 1968. Fint omlackad och känns ärlig i sitt fina skick. Första årsmodellen betyder bland annat att bilen har en speciell inredning. Automat känns som en extra krydda!
Volvo 142 DL, 1972. Renoverad 142 i tuff kulör!
Volvo 244 Turbo, 1981. Turbo i fint bruksskick med lågt miltal. Turbopriserna har väl inte peakat än?
Volvo 440 SE, 1996. Mätaren står bara på 3 500 mil. Om någon 440 SE av sista årsmodellen ska sparas på är det sannolikt det här exemplaret!
Austin Seven. Orört renoveringsobjekt.
DKW F7, 1938. Renoveringsbojekt!
REO Speed Wagon lastbil, 1917. Bensintank istället för instrumentpanel – bara en sån sak!
Ford Model TT. Lastbil i glada färger!
Ford Model TT Brandbil, 1922.
Volvo 165 (164), 1972. Världens enda Volvo 165 som Yngve Nilssons Karosserifabrik byggt. Nu ska Klassikers Fredrik Nyblad sälja bilen som gått som projekt i tidningen.
Chevrolet 4-dr Sedan, 1950.
BSA 3-Wheeler. Utan kaross, men med möjligheter?
Rolls-Royce 20/25 Hooper-Landaulette, 1930.
Cadillac V16 Imperial 4375 Fleetwood, 1930. Har ägts av Cadillacsamlaren Tage Jingnert.
Riley 4/Sixty Eight Saloon, 1961.
Singer Bantam. Ombyggd till pickup!
VW Golf Gli Cabriolet, 1982. Renoveringsobjekt som uppnått reservationspris vid 4000 kr.
Hotchkiss Anjou 686 3.5 l, 1951.
Hotchkiss Anjou 686 3.5 l, 1951.
BMW 320iA, 1986. E30 med lång åtgärdslista!
Mercury Grand Marquis 400, 1976.
Mercury Grand Marquis 400, 1976.
Volvo 66 DL, 1978. Egentligen den enda Volvomodell som är resultatet av badge engineering. Blekt klädsel och en träratt som talar om ägarambitioner som inte stämmer med en Volvo 66.
Mercedes-Benz 450 SLC, 1974. Är inte SLC egentligen häftigare än SL? Det är ju SLC som har rallyhistorien? Snygg, men lite rostig vid en närmare titt.
Mercedes-Benz 450 SLC, 1974
Saab 99 GLS Friction Tester, 1978. Köp den – bara för chansen att vara den som registrerar in en Saab som är 40 år gammal. För än har den här femhjuliga bilen aldrig haft en registreringsskylt.
Saab 99 GLS Friction Tester, 1978
Saab 99 GLS Friction Tester, 1978
Saab 99 GLS Friction Tester, 1978
Porsche 993 Carrera 4, 1995. Förmodligen har den sista luftkylda generationen 911 inte nått toppen värdemässigt.
Mercedes-Benz 190, 1965. Snygg fenmerca!
Opel Olympia Rekord, 1955. Patinerad bil i originalskick.
Opel Olympia Rekord, 1955.
Ford Taunus 12M, 1955. Patinerad och har stått still länge.
Volvo PV 444 A, 1947. A-modell med chassinummer 200!
Volvo PV 544 Sport, 1965. 1960-talare med tillbehör som snackar 80-tal!
Volvo PV 544 Sport, 1965.