
Smått från England, Austin Seven och en Morris Eight längst bort i raden

Italiens motsvarighet var ju Fiat 500 'Topolino'

Ännu mindre, Tjeckoslovakiska Velorex

Och en Fuldamobil, bilen som gjordes lite varstans utom just hos Fulda. Dom bara tillhandahöll licenserna. Den byggdes ju även i Sverige som Fram King Fulda.

Så tittar vi på större bilar igen , Alfa Romeo 6C2500 från 1948

Tidiga Maserati, A6G från 1950

Belgisk FN 1300S från 1927

Bentley finsn det några stycken, här en 1936 års modell med Freestone&Webb karosseri.

och en mk VI från 1949

John Lennon lät styra ut sin stora Rolls-Royce Phantom VI på det här sättet, detta är dock en replika.

Jaguar mk IV 1946. Firman börjades som Swallow Sidecar och byggde just sidovagnar, senare karosser till Austin Sevens och vidare til hela bilar i egen regi, då kallade SS. Det namnet hade minst sagt dålig klang efter kriget så man kallade bilarna Jaguar istället.

EN installation, och vad kan det vara för bil man har gömt i grönskan här då? Jo en Rosengart Supertraction från 1939

Östtysk EMW har hittat till Spanien.

och en mycket ovanlig Kaiser-Darrin från 1954. 435 stycken av dessa gjordes, med glasfiberkaross.

Citroën DS19 cabriolet i sextiotalsloungen

Ett museum med självaktning måste såklart ha en måsvingemerca.

Ford Thunderbird 1955

Stor pampig Imperial limousine från 1956

Delahaye gick inget vidare efter kriget, På trettiotalet var de stora luxuösa vagnar. På femtiotalet var dom fortfarande trettiotalsbilar under skalet, som i det här fallet kommer från Letourneur & Marchand, 1952.

Aston Martin DB2, 1952

Aston Martin DB4 1961

Så finns det en del lite bisarra inslag på museet också.





















