Bild
Nästa artikel

BCM 2018

10 augusti 2018

Mg i långa rader, MGB är nog mest populära sportbilen.

Lite nyare MG, som MG RV8

Morgan är också oerhört populär sportbil. Den här är extra speciell, det är en 4/4 från 1936, och är en av de tidigaste fyrhjuliga Morganbilarna.

Bentley var stora bilar, det här är en 3 litre från1926.

Daimler tillhör inte vanligheterna att se ute. Daimler Consort från 1951

Bland brittiska Fordar är Cortinan särklass populärast, och så även specialaren Lotus Cortina

Ford Escort Mexico sticker ut i gult och blått.

I Hjo fans två Mexicos på plats

Även Ford Anglia är en populär brittford.

Ovanlig och mycket röd Ford Zephyr cabriolet

Ford Prefect 1951

Ford EScort RS2000 1975

Engelst upper class på främsta parkett, totalt dök ett tiotal Rolls-Royce och Bentleys upp. Närmast Bentley Continental R coupe från 1994.

En Humber Sceptre är en ovanlig syn bara det, här står två.

Det kunde räknas till totalt fyra Rover SD1 bilar på British car meet, vilket får sägas vara riktigt bra.

Rover Vitesse

Äldre Rover, en 75 P3, den kortlivade mellanmodellen som fanns 1948-49.

Ovanlig Morris Cowley pickup, årgång 1950

Morris kallade inte sin öppna Minor för cabriolet utan för Tourer

Humber Hawk 1958

I Triumphavdelningen hittar man främst modellen Spitfire

Och Herald

Samt den ovanliga Triumph 2000 estate.

Jaguarer fanns det gott om, här en fin mk.IX

Hillmanhörnan, tre SUper Minx på rad

Bland Sunbeams sista, Rapier fastback kom 1968 och gjordes till 1976.

Udda hotrodbygge, det är en Standard Ten från 1948

Så bryter vi ett tag för ett rejält ösregn.

Verktygsboden på plats, med bland annat Range-Rover

Och det pratas Rover V8:or med Lars Edwarsson.