Precis vad jag letade efter …
Bortalek hos polaren. Då packar man bara Matchboxväskan.
När Opel höll sig till kärnverksamheten.
När Vespa och Lambretta känns förutsägbart – åk till Bremen och plocka upp en Dürkopp Sport eller Adler Junior.
Tyska karossmakare var årets tema. Tunga cabrioleter blandades med futuristisk strömlinjeform.
Specialare byggd på BMW-mekanik med …
… handknackad aluminiumkarossen med en (medvetet?) patinerad yta som förde tankarna till ett gammalt bombplan. Läckert.
Hantverk på högsta nivå. Ytterligare en specialare att falla för.
Det var ont om riktigt gamla bilar. I Citroënklubbens monter föll vi för en 5CV Torpedo, en sådan som Dupond och Dupont körde i Det svarta Guldet.
Bijou byggd på 2CV. Plastkaross och något så motsägelsefullt som karaktäristisk ickedesign.
Fullständigt svar på den alltid lika aktuella frågan om hur ett Variomatic-system fungerar gav den tyska DAF-klubben. Det luktade brända gummiremmar lång väg.
Wuuuueeeiiiiiiiiiieeeuiiiiiiii.
Trädgårdsmästare med väktarambitioner höll ordning i Lloydmontern.
Steward med egenkomponerad synth-lugg guidade bland dyrbara Mercedes.
Hans ångestridna syster höll sig mest undan.
Det var liksom som att komma hem. Man blev sugen på barkbröd och jordgubbar.
När ska BMW relansera varumärket Glas? Cabrioleter med kortaxelavstånd och långa överhäng vore en ny spännande riktning för företaget.
Den dammiga Aurelian står i vanliga fall på Autostadt i Wolfsburg. Nu fick den bilda par med ett syskon som helrenoverats. Man vill ha båda.
Uppträde i Lloydavdelningen. Mannen i uniform framkastar diverse opassande förslag, så opassande att kvinnan, som heter Heineke, momentant stelnar till.
Somligt mår bäst av att bli kvar i syrefattiga containrar.
Saftigaste framskärmarna satt förstås på en Mercedes. När parkeringssensorer verkligen behövs var de inte uppfunna.
En liten NSU tagen på bar gärning.
Ännu en som borde ha byggts fullt ut. Nu blev det istället Deutsch som bankade fram en mindre serie.
Fast man borde ha tagit bort fyra och en halv centimeter på vindrutans höjd.
Mässbesökande webbredaktör i trans.
Simca, Mercedes och Rolls-Royce.
Tabbert gjorde fantastiska husvagnar på 1960-talet. Den här var bred som en zeppelinargondol och innehöll två rum och kök.
Det var mer rost och bucklor bland salubilarna denna gång. Mercedes och BMW ser sällan bra ut i slik kostymering, men en 2CV blir bara snyggare om den varit med lite.
Mängden av bilar till salu ökar varje år. Fokus ligger på tyskt med inslag av italiensk, engelskt, fransk och lite svenskt. Inte många amerikanare.
Det är bara att acceptera – och gilla. Polo är på gång.
Porschen som absolut ingen gillade för 20 år sedan. Nu vill alla ha en. 912/914 gör sig väldigt bra i just denna kulör.
En riktigt tidig 911 som såg ut att vara extremt seriöst renoverad. Pris runt en halv miljon!
Vit kloss med drygt 7 000 mil på mätaren. Strax under 50 000 kronor var begärt pris. Blev den såld?