I princip alla de stora tyska tillverkarna hade varsin hall – BMW dammade bland annat av en Isetta och ställde ut.
Mässan bjuder på modellbilar i massor, nytt som begagnat, leksaker och samlarbilar.
I hallarna med reservdelar finns hur mycket som helst.
Radioapparater och en irriterad Italienare, han fick ett trevligt svar på svenska
En trevlig säljare och en fundersam spekulant
Seat rallybil, från tiden innan VW tog över
En av många busiga Golf MkI, denna i Volkswagens egen monter
En Golf Mk II Pikes Peak – specialbyggd med mittmotor!
En VW T3 Buss från Porsche, generellt stiger priserna starkt på T3:orna nu i Tyskland.
Som en spänd muskel. Audi Sport quattro S1, vinnarbilen från -87, då körd av Walter Röhrl.
Porsches monter hade lite ögongodis
VW T3 Westfalia Club Joker -89 Campingbuss som knappt gått 20 000 mil bjöds ut för 12 000 euro – och såldes.
Vilken stil: Citroën DS biltransportbil
Sådana finns det inte många kvar av: Ford Consul Coupe 3,0 V6.
Mercedes var ett av de mest förkommande märkena på mässan. Här en ståtlig 600.
Volvo Cars Heritages monter bjöd i år på Amazon kombi som fyller 50 år, Vöx ombyggda retromonster, en polis, en brandbil, samt denna elektriskt drivna.
Här har vi backspegelns skräck, för 40 år sen
En Televerksorange Duett i en oljetillverkares monter
Ford Escort, populär på motorbanorna, även här på mässan, såg några stycken.
Opel Manta, klassisk utsida med massor av kolfiber under huven.
Renault R5-klubben visade ett rallyjärn i år med, inte fullt så breddat som förra året.
Detta var vad som mötte besökarna när man passerade in i första hallen. Alla 3-seriemodellerna från BMW.
Mercedes 500 SL som gick som träningsbil 80-81, senare medverkade den i tyska mästerskapen 82-83.
Modellflyg i stor skala, Fw190 Me109G och Vought Corsair.
30-årsjubilerande Volvo 760 uppmärksammades
En klassikerkampenförebild, Rover 3500 Vanden Plas EFI, en av 1150 tillverkade med insprutningsmotor
Man kan göra både fynd och av med pengar på alla dessa modeller
Peugeot 104 i ett underbart skick.
En av de stora ytor på sammanlagt ca 20 000 kvm som utgjorde besökarnas säljmarknad.
Vy över en av de mindre hallarna
Mycket ovanlig Ford Transit -65, pris 17 950 euro.
Audi urquattro sedan -81, specialbygge från Artz.
Här kom visst alla uppgifter om den.
Audi 100 Coupe S, Audi 100, samt en giftgrön Audi 80 GTE – mums!
Audi hade vissa framgångar på racingbanorna innan urquattron kom.
Split window i VW montern
VW rally.
VW 56:a med Porsche 356 motor.
VW Split dubbelhytt, även kallad DoKa på tysk slang
Åter igen S1:an, som ska göra ett återbesök på klassisk mark den 8 juli 2012.
Opel Ascona B 1,6 -75, till salu men jag missade priset.
Ett retrobygge i H&R-montern. Inte lika rätt som deras kortade förra året.
Intresserade av litteratur kunde hitta en del.
Även de som sökte beklädnad…
Audi GT Coupé, som skulle vara något av en testbil med quattrobreddning. Svarta baklamporna kom -85... 15 000 euro.
Original Ford Sierra -86, som ny enl säljaren. 3 650 euro. 2 ägare.
Lite av de äldre samlarbilarna i Siha hallen, en Horch i ett underbart skick.
Weber till hugade spekulanter
Audi 100 5E, motorn från denna modell hängde med i 20 år.
Saabklubbens monter på andra våningen.
De mest åtråvärda versionerna av Bmw 02-serien: Turbo och cab.
Auktionshuset Coys hade som vanligt en samlarbilsauktion under slutet av lördagskvällen.
Lite bensinmacksromantik hanns med också.
Ford Granada Mk2 i ett utmärkt skick.
Mums – en Karmann Ghia Cabriolet -63.
Volkswagen T2-klubbens monter inbjöd i vårvärmen