
den här Abarth-Fiaten från Ghia har varit med här förr... men läcker är den

udda coupe från Vigmale 1953

Accosato coupe, efter design av Michelotti

coupe från Allemano visad 1953

Coupe från Balbo

Coupe från Savio

Coupe från SCioneri

"Gilco spider" kallades den här eleganta cabrioleten från Zagato

Spider från Motto

Fiat 1100 Sprint coupe från Boneschi

kompakt liten stationsvagn från Scioneri

Elegantare stationsvagn från Viotti efter design av Michelotti

1100 från Zagato.
Stationsvagn från Frua på 1100E-chassi

Allemano 1100 coupe
Ghia Aigle i Schweiz gjorde denna coupe
coupe från Monterosa

En prototyp från Ghia 1954 för ett kommnade facelisft av 1100:an

Stella Filante var en show-car, med extrem plexihuv, Monviso/Michelotti 1954

Stationsvagn från Michelotti

SAvio byggde dessa jeepar för Italienska armén på 1100L-chassin

en elegant form av minibuss från Coriasco

coupe från Allemano 1955

coupe från Colli 1955

Coupe från Monviso 1955

Och en coupe med andra drag också från Monviso, dessa byggdes i små serier tillsammans med en spider

coupe från Pininfarina 1955

coupe från Ghia 1955

Stationsvagn från Scioneri 1955

Spider från Frua 1955

Moncalieri kallades den här från Monterosa 1955

Allemano coupe 1956

Fissore coupe 1956

"Desirèe" var namnet på denna specialare från Vignale

coupe från Allemano 1957

coupe från Scioneri 1957

"coupe printemps" var en annan exklusiv specialare från Vignale 1957

Vignale byggde också denn akombiprototyp för tilltänkt produktion 1957

Spider från Allemano 1957
Spider från Frua

Coupe från Canta 1957

Snarlik coupe, men med lite andra attribut och USA-inspirerad grill, från Canta

1100 coupe från Ghia

1100 berlina från Allemano, byggd i liten serie

Gran Turismo coupe från Viotti 1958

1100 Spider, Allemano

Rometch i Tysklan byggde den här egendomliga 1100:an 1959

Dalla hette denna stationsvagn från Viotti 1959

och Fissore byggde en som döptes til "Roberta"

Pininfarina spidern var en reguljär modell i Fiats program.

1100-modellerna efter 1960 kom dock mer sällan att användas för specialbyggen, förutom hos Morettti som använde basen till sina egna kreationer, här en coupe från 1961














































