
Redan vid premiären visade Allemano en fyrdörrars sedankaross på lilla 850

Spider från Scioneri 1964

Coupén från Vignale seriebyggdes och fanns i den ordinarie katalogen från 1964 till 1969

"Daino" 1964 var en spider från Boneschi

Fiat 850 Berlina från Mantelli

Shelette byggdes också i en begränsad upplaga, strandraggarbil från Michelotti

850Z var en showbil frå Zagato 1965
850 variant från Frua 1965

Spidern var också en katalogmodell, karossen var ritad av Bertone som också byggde karosserna till dom

850 coupe från OSI

Coupe Quattro, prototyp från Vignale med väldigt moderna linker 1965

Coupe Sportivo också den från Vignale 1965
Libellula var ett verk av Lombardi på 850-bas

850 Vanssa var en intressant prototyp från Ghia 1965

Fiat 850 Spider från Ellena 1966

850 på steroider, den vassa Abarth-versionen fick även motorn borrad till 1000cc

P-850 var en utställningsbil med mycket eleganta linjer, svårt att tro att det är en 850 under skalet. Ritad av Ghia byggd av Caprera.

Siata Spring var en säregen modell som byggdes på 850-mekanik mellan åren 1967-70. En del exemplar kom dock att byggas så sent som 1975 då på Seats 850-modell.

Moretti byggde en fyrdörrars 850 i liten skala med helt egen kaross

Vignale spidern var också en reguljär modell

Moretti 850SS coupe

Fiat 850 Giannini coupe

ett "one off" bygge från Lombardi 1969

850 Lucciola sedan från Lombardi 1969

Vignales speciella katalog från 1969 med coupe och spider-modellerna

850 kom att leva vidare i spanien som Seat ytterligare några år efter den slutat tillverkas hemmavid, och hade då även en fyrdörrarskaross som denna 850D på programmet.























