1965 kom en tuff coupé på kortare chassi. 
              
              
             
                                  
              
                Samma år kom också en Zagato Sport version på coupéen, denna fanns fram till 1972.
              
              
             
                                  
              
                Fulvia sport Zagato byggdes i över 7000 exemplar, en bra siffra för en specialmodell. 
              
              
             
                                  
              
                i stort sett oförändrad Berlina 1966 med större motor och uppgraderade bromsar.
              
              
             
                                  
              
                Fulvia fick en ansiktslyftning 1969, sedanen gick ur produktion 1973 efter nästan 200 000 byggda exemplar.
              
              
             
                                  
              
                Men coupéen främst i HF-utförande fick fortsätta fram till och med 1976, då dessa blev omåttligt populära och framgångsrika i rally och racing, och kom att vara så många år framöver.
              
              
             
                                  
              
                Men Fulvia gjorde en kort comeback 2003 i form av en conceptbil, som var en retrodesign av den legendariska coupéen.