Bild
Nästa artikel

Gräfsnäsfinal1

25 augusti 2013

Pantera på språng, redan kvart över sex hade man räknat in 284 bilar!

Opel Commodore utan tak, snyggt bygge.

1963 såldes inte mindre än 1493 Valianter i Sverige, relativt många har överlevt

B11 i bruksskick

finare franskt, elegant Delage från 1928 med Weymannkaross

och från det engelska finrummet, Rover P5

Jensen Interceptor var också en exklusiv sak.

TR6

Ford coupe från 1941 i täten

Mycket fin och ovanlig Plymouth Fury 1957, lyxplyman kostade 3600 dollar ny och 7438 stycken gjordes.

Ännu lyxigare och mer sällsynt var Packard Caribbean med 6000 dollar på prislappen var det en av världens dyraste bilar 1956, bara 276 stycken gjorda.

New Yorker, top of the line från Chrysler 1961.

Thord Liljekvists fina Dodge Custom Royal från 1955, tretonslack gick att få om man tyckte två var lite.

En annan mycket ovanlig bil är lilla Daimler SP250, potent är den också med varvillig hemi-V8 på 2,5 liter.

VW-cabbar dök det upp flera stycken av.

Drickabilen kom också förbi.

Austin Ten tourer från 1936

Kjell Dennersten från Göteborg kom med sin ovanliga och charmiga Allard.

Packard coupe från 1938, orenoverad svensksåld lågmilare

Och en Packard sedan från samma år.

Lika vacker som sällsynt, Lanica Aurelia B20. 25 stycken skall ha sålts nya här och 6-7 stycken av dom finns kvar.

Fiat Juventus i busigt utförande

En samling Cortinor på plats, närmast en GT, bakom en Lotus Corina

Och en ovanlig Cortina Estate, med automat

Importopel, Kadett S med runda framlampor såldes inte i Sverige, det fina skicket skvallrar också om att denna inte rullat i svenskt saltslask.

Triumph Herald

Finfranska, Peugeot 604

Och lyxig japan, Toyota Crown 1970

Sportjapan, Toyota Celica

Tysksport, Porsche 911 Carrera RS

USA-sport, Chevrolet Corvette

Svensksport,Volvo 1800S