Den här onsdagsträffen attraherar både stora och små, söt Metropolitan brevid Ford 46.
I majoritet, sportbilar som exempelvis Jaguar E-type
En Alpine A110 som inte är blå rullar in
Och modernare Lotus, Esprit från 1984
BMZ Z1 var en kortlivad udda modell, med sina dörrar som sänks ned i trösklarna
Studebaker Golden Hawk, sport på amerikanska med kompressor, varvräknare och stabil väghållning som körde ifrån det mesta 1957.
En Jaguar fast ändå inte, 1936 hette dom fortfarande SS, Swallow Sidecar och byggde läckra lågbyggda sportbilar
Aston Martin DB4 som körs flitigt, denna bil har även deltagit i det hårda Peking-Parisrallyt.
Trehjularmorgan visar sig trots sin litenhet inte vara lättparkerad
Sportigt i mammutstorlek, Dan Sverneborn bygger bilar från skrotbingen, men hans skrotbinge innehåller prylar från Bentley, Aston Martin, Auburn, Cord med mera..
En rar bil, Delage från 1928 med så kallad Weymannkaross. Dubbel pegamoid på trästimme med isolering gav tyst och ombonad kaross. Weymann både byggde egna karosser och sålde licensrättigheter, de första volvobilarna var byggda på samma sätt. Den här är gjord av Weymanns filial i England och bilen är importerad därifrån för några år sedan.
Och här en Volvo från 1935, en TR703
I familjen Nordeneys garage finns många trevliga bilar, denna onsdag åkte dom ståndsmässigt i Silver Shadow.
Tidig och ovanlig Volkswagen cabriolet, årgång 1951 rullar in och letar efter plats i vimlet
Aston Martin DB2, också från 1951
Familjen Mellander har också en drös trevliga bilar, bland annat denna pampiga Auburn från 1936
E-types samlas i flock i trädgården, just den här har figurerat i Klassiker tidigare och tillhör Lasse Edwardsson i Landvetter
Morgans verkar också vara flockdjur, ett dussin minst dök upp på picnicen
Ford av samma era från två olika sidor av atlanten
Fika med Ferrari, i nummer 4/2012 hade vi just en köpguide på denna förnämliga förmånliga Ferrarimodell.
Och picnic är ju temat, som här vid denna Opel Kadett
En överlevande Cortina, ovanligt nog nysåld i Sverige med automatlåda
En Dodge som vi har anledning att återkomma till. 880 var dels en mycket ovanlig modell, och just den här var i många år startbil på Åby travbana.
En annan intressant och ovanlig bil med helsvensk historik, Frazer Manhattan från 1947
BMW 635CSi i mycket fint skick
Peugeot 604 var inte så vanliga här ens som nya
Sötaste skåpbilen, Austin A35
Saab 900 fanns en kort period att få i snitsig tvåtonslack, denna sobra Saab är från 1983.
Ovanliga muskler, Ford Talladega var en specialmodell baserad på Torino som fått en del aerodynamikjobb. För framdrivningen stod en maffig 428 Cobra Jet V8. Bara 754 stycken byggdes och kostade 3680 dollar, styvt 800 mer än en standard Torino fastback.
De Soto Adventurer tillsammans med Chrysler 300C ledde prestandaligan 1957, 345 hästkrafter fanns att tillgå under den guldlackade huven.
Typisk svenskjänk, Dodge Kingsway, hybridmodellen som var en Plymouth med Dodgefront fanns bara på exportmarknader och sattes samman bland annat i Sverige.
Tvåhjuliga fordon är givetvis också välkomna, och äldre japaner ses numera också som äkta klassiker.
Och en dansk Nimbus ser man inte ofta.
Trots tappra försök lyckas dessa bilar inte se gamla ut. Neoclassics är termen för den här typen av retrobilar som florerade i USA på 80-talet. Just den här heter CMC Tiffany.
Och vid åttasnåret är det uppbrott och sisådär 200 bilar snirklar sig fram genom trädgården mot grindarna, årets upplaga , den 43:e i ordningen av picnicträffen i Hällingsjö avslutas.