Bild
Nästa artikel

jubileumsvängen1

22 september 2014

Lasse och Sibylla med Saab 99 är närmast stammisar på klassikerträffar. I år kom dom även med en båt, givetvis byggd av Saab.

Rainier de Klarks koja har vi skrivit om tidigare. Han har byggt en replika av Miniprotototypen ADO15

Claes Bryngelssons fina BMW 3,0 har vi också skrivit om tidigare, långväga besökare från Arvika

Tatra 603 väcker uppmärksamhet vart den än kommer.

Toyotor rullade det in i stort antal på Grytsberg. Man passade på att fira 50 år i Sverige, mer om det lite längre fram

En annan klassikerkändis, Mats Lundgren med sin nästan unika Ford Zodiac estate.

Och Elin kom med Skodan.

mer gönt, Morris Minor

Och Joakim Dyredand med sin jättegröna lågmilare, BMW 316

Opel Ascona SR deltog i svängen, ägaren Bengt Ejdwinsson köpte den ny 1974!

Fiat X1/9 rullar in.

Vräkig, burlesk och underbar, Excalibur.

Jon Remmers förbereder sig för dagens arbetsuppgift, fixa glans på en bedagad Fiat Uno.

Mats Älfvåg säljer fina och ovanliga broschyrer och annan trevlig automobila

Verktygsboden är på plats med.

Picnickorgen letas fram

Dubbelt med Excalibur på Grytsberg

Carl fick prata ganska mycket Toyota före jubelsvängen.

Lancia Appia från 1958 visas upp.

Och här presenteras den ovanliga Zodiacen inför starten av jubelsvängen.

Rainer Hofstädter med Alfa Romeo Giulia

>Svängens enda tvåhjuling, Yamaha XT250

Modern klassiker, Lars Lindblom körde Chevrolet Impala SS från 1995. Det gjorde han även såpass bra att han vann jubelsvängen också!

Kjell Svensson stod i år utan bil, men fick låna Morris Monorn för rundan.

Jan Karlsson med Renault 17TS på väg ut.

Toyota Crown svänger ut från Grytsberg

Mycket fin Hudson Pacemaker från 1951, deltog inte i rallyt men kikade förbi ändå.

EN annan besökare med fin Renault 10 Major

Mikael Thelin och Lars Ivar Nilsson i DS Pallas.

Elin svischar förbi med Skodan

Fredrik Nyblad utom tävlan körde med en bit på rundan också.

Magnus Dahlberg med Mazda RX-5

Den här fina Dodge Dart cabrioleten deltog, orenoverad originalbil som rullat i samma familj sen ny.

Tillbaka på grytsberg för en sista punkt på jubelsvängen, Mats Grimmer förklara hur manöverprovet skall gå till. Bo Dahlberg kör Mazda Miaatan.

Det gällde att bedöma sin bils bredd och placera ut konerna och passera med minsta möjliga mariginal

Ola Söderpalm lyckades inte helt 100 med sin tuffa Affa Romeo SZ

Jonta Hänninen missbedömde bredden på sin fina Toyota Crown med bred mariginal, men däremot vann han Toyotas egna tipspromenad istället.