
Inpassering till Karlsborg genom den mäktiga fästningsporten.

Tidsenlig polispatrull tidigt på plats med flott ekipage.

En ovanlig Rover. Den kortlivade P3 serien gjordes bara under halvtannat år 1948-49 då nya moderna P4 lanserades.

Grått är sobert på rätt bil, som på denna sportiga MG Magnette

Triumphsportbilar representerades av fordon i segmentet TR4A till TR7


Austin-Healey i full racingmundering

Morgans av blandade årgångar dök givetvis upp.

Jaguar XJ6 i ovanlig och mycket röd uppseendeväckande kulör

En del brittiska bilar av lite ovanligare slg dök också upp, som denna Armstrong-Siddeley Hurricane cabriolet

Och en Lea Francis 14HP saloon

Jowett Javelin är också det en mycket ovanlig bil idag. Okonventionell är den också med sin boxermotor, torsionsfjädring och flera udda detaljer.

Rolls-Royce 20/25 från 1934. 20/25 var "lill-Rollsen" vid sidan av bjässen Phantom II vid denna tid. Inte desto mindre prominemt ändock. Karossen på denna bil är byggd av Windowers.

Sunbean Alpine på kullerstenstorget

Och Alpines elaka tvilling, Sunbeam Tiger med Ford Mustangs V8 på 4,2 liter skohornad ner i motorrummet.

Hillman Aero Minx från 1935, också det en raritet.

Riley RMA tillhör också de sällsyntas skara.

Tufft modifierad MGA rullar in.

Austin A30 i grönt

Lite större Austin A40 från 1949 också i grön nyans.

Aston Martin DB6, originalutförande

Och en DB6 långt ifrån original...

I rooteshörnan, Humber Sceptre som i grund och botten är en Hillman Super Minx

Och bredvid står just en Hillman Super Minx från 1966

Familjen Nerelius kom till Karlsborg med sin ovanliga Wolseley 15/50

Svart sober Rover P4

En lika svart men mycket mindre Standard Eight från 1954

Ovanlig MG YA saloon, årsmodell 1948

Austin A40 Somerset är namnet på denna modell som efterträdde A40 Devon.

Svart tema även i Bentleyhörnan, Continental R från 1994 och en moderna Continental GTC.

Morris Oxford 1959.

Syskonmodellen hette Austin A60

Rover på rad, i särklass mest representerade märket denna lördag i Karlsborg.

En rad med Rovers till.


Högt deltagarantal även hos MG-folket, med framförallt MGB.


En MG RV-8, Modellen som var mer en slags hyllning till MGB än en tilltänkt modern variant på temat. Presenterad 1992, trettio år efter originalet och byggdes i en upplaga på 2000 bilar.

Om man tyckte MGB var för stor fanns alltid MG Midget, även kallad Spridget då den även såldes som Austin-Healey Sprite.

Ursprungliga Sprite med sina grodögon som kom 1958.

Prydligt klädda Bobbies höll ordning och reda

Besökare hälsades välkomna med säckpipeorkester.

Morris Minor utan tak hette tourer, den här från 1955.

Ford Prefect 1951

Austin 1100 från 1965.

En mycket spartasnk variant av Mini pickup.

Tre tävlingsfärdiga kojor på rad.

1953 var sista året Morgan +4 hade den här grillen och någon mer genomgripande facelift har man inte gjort sedan dess.

Jaguar mk.II

Jaguar XK120.

Jaguar XJ-S

Jaguar XK150 och E-type.

Austin A35 van

Ford Popular 1954.

Fin Ford Zephyr, annars var det ganska glest med Fordar den här dagen

Den mycket ovanliga och egendomliga Ford Zodiac estate som vi ju förut visat i Klassiker.


Triumph 2,5PI, familjesedan med sportbilsprestanda 1968

Triumphsportbilar finns det annars gott om, här en TR5

Triumph TR6

Triumph Spitfire




























































