Bild
Nästa artikel

Tjolöholm 2019 tyskt

28 maj 2019

Taunus 17M, 1965

Opel Kadett Rallye kom 1967 och blev snabbt en populär bil med sin 90-hästars motor, stripes och sportiga framtoning. Över 100 000 gjordes fram till 1973

BMW 635CSi, 1983.

Mercedes Benz 220S, 1956

Konservativ elegans, Mercedses Benz 170S av 1950 års modell

Den mest egendomliga Golfvarianten var höga fyrhjulsdrivna Country. Detta är en av 558 stycken 'Chrome edition' med kromade detalker istället för de annars svarta skydden och detaljerna.

Raritet, BMW 328 lastas av.

Raritet 2, 300SL, måsvinge

Mer sällsynta mercor, ett par 300SL roadster

Taunus P2 kallades Barock-Taunus, fyrdörrrasvarianten var ovanlig i Sverige.

Med Admiral ville Opel utmana Mercedes-Benz och Horch. Det lyckades man inte fullt ut med men drygt 6000 Admiral blev det åren 1937-39.

OLpel Kapitän kom 1938, till skillnad från Admiral kom den att fortsätta byggas efter kriget med nystart 1948.

Opel Manta SR i helrätt odiskret kulör

Känd från Klassiker, Kristian Fallemarks fina BMW 2002tii.

Mercedesklubben visade upp de mesta i modellväg från femtiotal till nutid.

Audi 100S coupé, det skall finnas något hundratal exemplar av dessa i landet, men man ser dom ytterst sällan ute i det fria

Sällsynt är också Audi 200 Quattro Avant, diskret och dyr som ny

Blivande klassiker, Audi cabriolet.

BMW 2002 cabriolet 1971.

Volkswagen 1971, med samma ägare sen ny!

Kan man kanske kalla Porsche 911 årets klassikerbil? Väldigt många dök upp på Tjolöholm både på fältet och finbilsparkeringen.

Största tyskbilen, Mercedes-Benz 230TE Bestattungswagen. Begravningsbil alltså. Byggd av Karosserie Paul Stolle i Hannover 1982-83.